En januaridag

Dagens sorg 1:

Att radera två personer från mobilens kontakter, som var så ”unga att de inte ens hade fast telefon”. Nu är de i himlen och deras nummer behövs inte mer.

Dagens sorg 2:

Fast jag vet inte, man kan ju se det som ett bra tecken att folk vill lite mer än de orkar med.

Jag hittar en hel del saker bland mammas grejor som hon inte hunnit göra klart. Sedan ser man att hon nog sett väldigt dåligt länge.

Jag hittar en hel del saker bland mammas grejor som hon inte hunnit göra klart.

Dagens irritation:

Här finns en länk på kommunens sida som leder till en termometer som visar +30°c på Lappberget – i januari. Irriterande för lokalbefolkning som vill dit upp och åka skidor, det kan skilja väldigt mycket i temperatur. Och förödande för skidturister, eller andra som är nyfikna på kommunen. Men lätt att fixa, det hade jag gjort direkt om jag hade haft något med det att göra. Förslagsvis en ny termometer, någon? Eller i värsta fall, ta bort länken.

Eftertexten: Och vips är länken borta! Det blev det ”värsta scenariot” – ta bort allt. Undrar hur länge det varit fel? Inget tack för hjälpen denna gång heller. Konstigt 😉 Alltså, fattar ni vad jag skulle komma åstadkomma på några dagar med nämnda hemsida? Det finns mycket annat som skulle behöva ses över. Nä, nu måste vi få en (helst akademiskt) utbildad inom information som jobbar med sidan.

Dagens roliga morgonjobb:

Äntligen, nu hade vi tid. För det är bäst att vara två. Nu är bessarna borttagna från tackorna. Det blev som vi tänkte, en ordentlig kamp för de två baggarna. Men de är långt ifrån jämnstarka, så det verkar lugna sig ganska fort.

Baggen som är född 2011 är långt mycket större än han som är förr 2012.

Baggen som är född 2011 är långt mycket större än han som är förr 2012. Lika bra, då ger sig nog den lille fortare.

Dagens roliga:

Kalas ikväll! Det blir nog trevligt. Vi är ett helt gäng som fyller femtio vid den här tiden.

Dagens ”öh, vill inte”:

Är på väg att plocka ihop en timring, men -20°c och ingen skoteroverall, känns inget kul att åka skoter i den kylan även om jag har finska tjocka och grymt osexiga ullkalsonger. Kanske ”gåben” åker själv idag – vem vet om det ens går att åka skoter på isen, där är ju mycket vatten. Jag har en del att göra här hemma, hela vardagsrumsgolvet är fullt av lådor från mamma. Så ser vi i morgon.

Dagens gourmetgrej:

😀 jag fick bland annat renfilé av Ingegerd! Det är som att folk, till min födelsedag, vet att jag gillar mat. Och flera flaskor Amaronevin har jag också sedan kalaset.

Kommentera

