Nu vänder jag blad….

…. eller jag ids inte ens slå upp den här sidan.

Det går bra och framåt idag. Men. Jag tänker somliga, som jobbar på offentliga förvaltningar = lön från skattemedel – jag tänker på hur olika de är.

Om man sammanfattar det så här: Vilken skillnad det är på människor när det gäller servicekänsla och trevlighet, mer än på vilken slags förvaltning de jobbar. Många har nog inte förstått att de är där för medborgarna. Hallå, det är vi som betalar din lön, har man lust att säga. Men det säger man ju inte.

Fast å andra sidan bryr jag mig inte. Jag klarar mig ändå, och jag behöver inte bekymra mig över hur kul andra har på jobbet. Som mormor brukade säga; ”man ska ta ihop händer och tacka Gud” att man inte jobbar där 🙂

Gudskelov är folk överlag väldigt mycket service minded och hjälpsamma.

Kommentera

