Trevlig vecka folk!

Eldar åt hyresgästerna som kommer, sköter fåren, bär ved, eldar inne. Nu är det resten kvar 🙂 Typ eländigt stillasittande arbete på stol.

Jag läste i Land om hundraåringar. En tant sa att huvudsaken är att man fortsätter att arbeta, så håller man sig vid liv. Många småbrukare i södra delarna av landet blir väldigt gamla. De pular på, kan man säga.

Jag tror det stämmer, nu har jag verkligen en period när kroppen känns som 123 år varje morgon jag vaknar. I helgen var jag tvungen att går upp och gå före gryningen för att det värkte överallt. Sen gick det bra att ligga en stund till. Så jag blir definitivt bättre av att röra på mig, men det är ju inget nytt. Bara det att skillnaden blir större med åren.

Nä, nu ska jag ställa mig! Idiot som jag är har jag inte yogat ordentligt på hela veckan. Men så är det, är huvudet dumt får kroppen lida. Jag ska bättra mig 😉

Kommentera

