Bra administrerat

Nu har jag fått klarhet, efter kontakter med Jordbruksverket och Elitlamm: Att våra finullsfår inte är renrasiga beror på att BD-numret står på min man och fåren i Elitlamm på mig. Men nu ska det ordna sig, med intyg från fåravelsprogrammet till mig, som ska överklaga hos Jordbruksverket. Så blir alla nöjda. Det är bara att gilla läget, och göra det. Jag hade väl kunnat göra annat men, men…

Det är otroligt vad jag är sansad när det gäller byråkrati nu för tiden. Jag hade sådant tålamod, och ringde snällt och förklarade mina tillkortakommanden. Och de på andra sidan luren var hjälpsamma. Förmodligen hade de lön för att göra jobbet 😉

Men då var det den viktigaste byråkraten kvar. Nä, dit skjuter jag upp att ringa, för jag är fanemej rädd för människan.

Och så har Länsstyrelsens djurskydd just varit hit och kollat. Det gick bra, nog är det bra att de kollar.

Kommentera

