Den som väntar på nå’ gott!

Inget är som väntans tider 🙂 Snart kommer lammen!

I väntans tider. Och jag har parkerat Pelle-Viktors spark i myshörnan.

A post shared by Katarina Karlsson (@jakobgarden) on

Annat jag väntar på:

Ett beslut.
En skogsmaskin, närmare bestämt en skördare.
Ett stort lass långved, björk.
Lön. Pengar.
Att bilen ska bli klar.
Att Jesus ska komma till Överkalix, eller åtminstone någon driftig, vettig som kan styra upp allt.
Ett besked från Vårmässan.
Mer pengar, för att kunna investera.
Att få börja bygga, börja bygga mer, få köpa en vedmaskin, koppla in panncentral och solvärme, få en del offerter.
Att få träffa roliga folk att surra med under påsken.
Att storgossarna ska komma till mamma.
Att få någon med mig på ett röjningsprojekt.

Mest längtar jag efter skogsmaskinen, vill ha björk och mindre mygg till fåren i sommar.
Och så måste vi ju ha arbete i påsk!

För den som undrar, jag gör faktiskt saker medan jag väntar – men det är irriterande ändå.

Kommentera

