Varsågoda, de som vill bry sig om mig….

…… ni andra kan sluta läsa nu.

Nu är bagglammet i lammhimlen, kanske han redan skuttar och betar av det gröna gräset. Hans mindre syster mår bra, det har hon gjort hela tiden.

Jo, det är mycket nu, mycket fokus på fåren. Vi räddade å andra sidan livet på tre av fyra får igår, om man inkluderar tackan. Så är det, hade vi inte varit där hade alla fyra dött. Tre grymt stora lamm, två med kraftiga fellägen och den sista som kom ut baklänges, vilket å andra sidan är normalt. De två överlevarna och tackan mår för närvarande bra. De ska bli kul att väga de biffiga typerna idag. Är ju lite blödig, så jag vill inte väga dem på födelsedagen…

Nu ska det bokföras i stalljournalen, födda och döda.

Och så är det mycket på det ordinarie jobbet. Vi på SV håller ju på att dra igång världens bästa grej. Många trådar ska tas ihop.

Det är också en del ideellt arbete, det ska fixas och, och , och……. i flera föreningar.

Och så ska bokslutet i mitt företag göras i ordning.

Och så är det massor av kubik ved som ska göras klar. Panncentral, fårhus och husmålning ska börjas med så fort som möjligt.

Vi sover inte många timmar per dygn.

Men det är jätteroligt! Förutom när det går som det nyss gjorde med lille lammet. Och inga människor i min närhet är ju döda något nyligt, ingen är sjuk som inte varit det, och inga familjeproblem – alla klarar sig, utan att ens stå på vingliga ben.

Och jag hinner faktiskt umgås med folk! Det är så värt det! Tack alla ni som jag träffat i helgen, det gör vi om! Och lite sorg blev det där också igårkväll, kompisens kompis är död. Som väntat. Frid över hennes minne.

Men.

Det går inte alltid som på räls. Jag tänkte först be om ursäkt, men det ska jag såklart inte göra. Jag accepterar inte att folk bestämmer vad jag ska göra, jag har om man läser ovan inte tid att förklara det heller, jag tror faktiskt inte att det är någon idé. För övrigt har jag försökt hjälpa vissa med goda råd tidigare – och det var absolut ingen idé, tror det är ännu mindre nu. Jag har varken tid eller intresse av att älta.

Jag bestämmer helt själv vad jag gör med mina saker i mina forum. De som inte gillar mig, tycker jag kan skita i mig. Jag har redan 2000 vänner. Och har till och med på morgon hunnit knyta kontakter med grymt trevligt och positivt folk – medan  jag satt och smekte det döende lammet.

Och jag känner faktiskt lammlukten i näsborrarna än.

Jag lever i en riktig värld.

En reaktion på ”Varsågoda, de som vill bry sig om mig….

Kommentera

