Ett dygns break

Nä, har inte tid att blogga. Synd, för jag har en del att säga.

Det var ju lamning i fredags, och en del pyssel med att boxa in Margit med lammet. Ett himla sött lamm. Jag jobbade hemma, mycket som ska samordnas, ringas, mailas. Och så rusade jag iväg till färjan, för skjuts till Töre. Åkte med Åse till Skellefteå och hushållningssällskapets årsmöte och ordförandekonferens.

Det är superkul att träffa hushållarna, landsbygdsmänniskorna. Alla håller på med något, alla brinner för det ena och det andra. Alla hade säkert stressat som f-n för att komma sig dit på fredagseftermiddagen. Och så lyckliga att få ledigt, sitta, prata, ha möte och äta i ett helt dygn. De flesta är aldrig lediga 😉

Att vi skrattade till gourmetmiddagen på Stiftsgården. Jag fräste ut glassen på duken, med mera. Och gamle landshövdingen var i sitt esse hela dygnet, han hann berätta massor med historier. Jag tror på arbetslinjen för den mannen, han skulle passa superbra som stand up komiker. Han är en stjärna när det kommer till att härma folk. Han gjorde en toppenversion av min pappa bland annat. Och så gjorde han lite mer hemliga grejor 🙂

Nå ni ser, nog hade jag tid att blogga, jag ligger på soffan och väntar på maten. Skönt att komma hem, har slitit på farmen i cirka tio timmar, det går bland annat framåt med husskrapningen.

Kommentera

