2 reaktioner på ”Två uteaktiviteter – vi börjar på torsdag!

  1. Jo, på min jeansjacka, på ryggen, från 1980-talet, stod det som jag nämnde för dig; 2, 4, 6, 8, som i en halvcirkel, en knytnäve i mitten och så gruppens namn längst ned, Tom Robinson Band. Hette de så? Du vet låten; 2, 4, 6, 8 Motorway…=). Förmodligen textade jag med svart spritpenna, så det skulle hålla (kan ha haft en mall som man fyllde i, minns inte)=). En annan jeansjacka textade jag; Chevrolet Impala – 59 på, med tillhörande vimpel.

    Nå, men i alla fall, jag och några tappra till ställde upp i ”Miss Cruising Queen, då bilklubben ATC hade bilträff i Ökx. Bilsport gjorde reportage och Tv filmade och dokumenterade. Det var någon gång kring 1989-1990, minns inte. Jag var väldigt engagerad på den tiden och var intresserade av gamla bilar. Tyvärr har jag aldrig haft en egen, men när jag vinner pengar så, då kanske?

    Intresset gör raggarbilar och jänkare delade jag med flera av mina kompisar under tonårstiden. Märkligt, då vi inte ens hade körkort=). Nå, men i alla fall, vi kunde det mesta om Thunderbirds och Cadillacs, och favoritfilmerna var; Sista natten med gänget, Grease; m.fl. En annan film som dyker upp i minnet är Warriors. Om det förekom några gamla bilar i den minns jag inte, men filmen visades på Röda Kvarn i alla fall.

    Never a Ford on my gård, sa vi till varann och briljerade med kunskaper om Chrysler, V8-motorer, fenders och Plymouth. Vidare broderade vi initialerna med kedjestygn på våra jeansjackor.

    Din lillasyster introducerade Deep Purple och Rainbow till oss. Det var som häftigt. Vi lyssnade till raspiga LP-skivor på bibblan. Int’ visste jag riktigt vad de sjöng först, men lillasystern din, sa att de var bra. Bara gruppernas namn triggade igång fantasin så det vara bara att digga med. Billy Porter med Mick Ronson var också en favorit på bibblan, och är det än=).

    Hio, hio!
    Madde

  2. Glömde skriva att jag föresten int’ haft pengar till en ”ny” bil heller=), så drömmen om en egen 50-talare lär nog förbli en dröm. Men – om drömmen slår in så ska vi, du får följa med, köra ”nedcabbat” genom byn och över träsket med färjan och in till samhället och spela Elvis så det dånar ut ur högtalarna och ragga på Bränna…ha, ha!!

    Hio, hio!
    Madde

Kommentera

