Ligger med paddan

Ja, tänk vad ännu äldre ska tro. Att jag har intimt umgänge med en padda? I soffan……

En sak jag förmodligen aldrig börjar säga, har förresten svårt för modeord över huvudtaget: sjukt, jag ska aldrig säga sjukt i positiv bemärkelse. Har så jävla svårt för det (men inte svårt för att svära, som ni märker).

Det skär i hjärtat när man exempelvis kommenterar en bebis som ”sjukt söt”.

Men ni får ju naturligtvis säga vad ni vill. Själv tycker jag inte att just något är sjukt idag. Nu ska jag läsa in mig på socialnämnden, det är därför jag ligger med iPaden i soffan. Efter det får jag väl se om något är sjukt.

Kommentera

