Sista sången på trappan

Jag minns när de yngre barnen var små, och jag funderade på ifall gymnasiet skulle vara kvar när de skulle gå där. Jo, precis, nu ser det ut som om dottern kommer att tillhöra den sista avgångsklassen. När hon var åtta år, 2003 tog äldsta storebror studenten, jag tror det var då hon sa:

– När jag blir stor, då ska jag också stå och sjunga där på trappan.

Så blir det nog, och efter henne kommer ingen fler.

Hon är citerad i NSD ”det kommer säkert att göra att fler flyttar härifrån”.

Kommentera

