Nå nu!

Klockan är halv nio, åkte med sexfärjan och skjutsade ungdom till kalixbussen. Nu pustar jag, kafferast, för sen jag kom hem har jag; letat intyg till Jordbruksverket – det är härstamningkontroll och Maedi visna, samlat ihop andra papper att ta till Bränna om politiska uppdrag, andra kvitton, styrt upp ett 50-årskalas imorgon lite i alla fall – delegerat 🙂 Tänt åt hönsen, utfodrat och vattnat dem och fåren, satt i tvättmaskin, satt in dagens middag i ugnen – planering av nästa hösts greklandssegling ikväll, tagit emot rörmokarn, funderar hur vi snabbt ska få den trasiga värmeslingan från ackumolatortanken till Bränna, konfererat med jobbet – möte om ny förening i eftermiddag, letat fram f-skattsedeln inför skick av ull till Finland, tömt aska, och så eldar jag – det är -17°c. Nu ska jag fortsätta och jobba, bygga, maila, tänka, planera för morgondagen – det är en grej som gör mig nervös. Men jag har i alla fall tvättat jobbarjackan, så det syns vilken färg den är. Det känns tryggt. Den började bra dagen, vackert månsken och isen sjunger så det dånar när sjön fryser.

Det finns folk som man inte träffar så ofta, som allvarligt säger; Nä, nå ni gör väl inte så mycket heller. 😀

2 reaktioner på ”Nå nu!

  1. Ull till Finland lät intressant… vart och hur? Minus 13 här hos oss på morgonen, fick krossa is i vattenkaren inne i stallet, nu är det vintersäsong igen…

Kommentera

