Vintermys…..

……. att bo vid en stor sjö och ligga i sängen och lyssna till isen som fryser. Ett himla mäktigt ljud. Det knakar och så går det ekon utefter sjön, i sju, åtta kilometer.

Det här är bra för den kommande isvägen, -20°c!

Det var dagens lugna.

Och fan vad jag är stressad. Det är ju en sak att försöka sköta två jobb samtidigt. Men när det då tjorvar, och man måste börja med saker för att annat, andra strular, ”sadans”. Och så det ideella arbetet som ska göras. Nu, snart en deadline.

Nä, nu kamma upp sig till dagens möte. Har förberett mig, så mig som jag kan – och det var fan inte länge.

Ikväll blir det femtioårskalas, och jag får pusta!

Kommentera

