Dubbelmoralen är bra….

……. förlorar jag den ena, har jag den andra kvar.

Ibland tycker jag att jag borde sluta som aktivist, hehe. Men jag har svårt att hålla mig.

När det gäller en av senaste debatten, där angorakaniner skinnflås. Jo, såklart är det vidrigt. Men vi vill ju köpa billiga utländska kläder, eller? Det finns människor som plågas också. Det finns barnarbetare. Miljöförstöring och gifter i tillverkningen. Få se när fler står upp för svenska kläder och material.

Kolla gärna i tidningen Hemslöjd som kommer ut i dagarna: Det handlar om fibrer; ”Berättelsen om en tröja börjar inte i garnaffären”.

Precis samma är det med maten. Jo, man ska inte plåga djur som ska ätas heller. Ett himla surr om djur som far illa i Sverige. Vi har nog bästa djurskyddslagarna. Men? Vi äter ju utländskt kött, danska suggor som är fastspända liggande på sida då kultingarna diar. Den är billig, den danska fläskfilén…. Det finns förmodligen hur många sådana exempel som helst.

Gillar så denna aktivist; kvinnan och mjölkbonden som förbjöd sina barn att äta av skolmaten av etiska skäl. För om hon själv producerade sådant kött som kommunen serverade barnen, skulle hon bli polisanmäld.

 

Kommentera

