Ideellt

Jag hjälper även att sprida information för olika saker. Som om aktivitetshuset Prisma, det har ökat intresset på sin Facebook flera hundra procent sedan jag tog ett tag där på morgon, satte bara in en länk på min Facebook 😉

Och jag grattade Arjeplog innan vårt kommunalråd gjorde det.

Jag är bra på nyheter, men får sällan lön för det. Inte ens ett uppskattande ord, håhåjaja.

Skämtar, i alla fall delvis. Men en av veckans tankar, de här som mal: Hur kan människor i mångt och mycket bara bry sig om sig själva. När det gäller politiska beslut, jobb i föreningar – många ligger på noll där – eller bygdens utveckling. Och bara jag tjänar pengar, skitsamma hur det går med allt annat. Ibland verkar det som om till och med politikerna tänker mer på sig själv än att det händer något – typ: sitta på möte, få arvode och vad händer sen – ingenting.

Träffade en gammal dam för någon vecka sedan. Hennes nu bortgångne man var en av ledande kommunpolitiker och som även gjorde väldigt mycket i föreningslivet. Jag sa till henne att jag förstår att han gjorde väldigt mycket i ett visst sammanhang (en ideell grej). Då sa frun; ”Jo, han brukade säga; Det är ingen konst att bli invald någonstans, men att sedan göra något av det – det är det som är grejen”. Kanske var det bättre förr, även S-politikerna var mer rejäla 😉

Kommentera

