Morgonsurr

När gåben lämnade av mig på jobbet strax efter sju, sa jag:

– Kommer du att sakna mig idag?

Inget snabbt svar.

– Jag menar, du kommer väl att sakna någon som surrar och gnäller 🙂

Vi använder ofta Klara-Svens citat, när han pratade med granne om huruvida den hade någon kvinna för tillfället. Det hade denne inte. Då sa Sven:

”Ja, det är inte så lätt att hitta någon som inte surrar och gnäller!”

🙂

Morgonens åkatilljobbetsurr handlade om vilka skivor och om man ska sätta några i pannrummet. Jag skulle ringa sotarn och fråga. Det är lättare att vara kvinna. Man behöver inte menas veta sånt där.

Kommentera

