Året 2013

Här är en del av mitt år. Kanske inte så konstig att jag känner mig lite sliten så här på nyårsafton. Men det uppvägs ju av allt detta och mycket mer. Kanske blev bygden lite trevligare? Så roligt och så vackert – så mycket goda krafter samlade – de som gör saker, de som vill.

Som ni ser; mycket jobb, roligt jobb, inte så mycket tid att curla med de halvväxta barnen. Men jättetrevlig semestersegling i Grekland med Hilda med flera. De stora sönerna Anton och Kalle köpte hus i Grelsbyn – jättekul, ett gammalt släkthus dessutom. Och lillebror Josef hjälpte dem att måla och fixa.

Hemmaprojekt; Målning tre varv av stora huset, fönster två varv, bygge av panncentral med sol- och vedvärme, bygge av hönshus och bygge av fårhus.

Och så det ideella, lite eftersatt. Men nu har vi startat en kulturförening. Det kan komma att bli hur bra som helst!

Semester hade jag faktiskt, Greklandsseglingen – minns hur jag sprang iväg för att hinna färjan, hem efter bildvisningen på Brännagården. För att möta upp Dan som skulle tippa grus där fårhuset skulle byggas, och sen dra upp båt och flotte för vattnet steg, kolla till djuren, och så hals över huvud till Grekland efter jag lämnat en nyckel till Svartbyns byastuga för morgondagens vifastföreställning.

Haha, och så kommer man till Grekland, och där tror folk att man mest glassar omkring, rik och på semester 🙂

Jag var ju en även på en kusinsemester till Ångermanland i tre dagar. Och så båttur till Fårholmen en halv dag, hjortronmyren två, tre timmar, Pahakurkkio en dag och så har jag byggt fårhus i några semesterdagar. Så himla fina semestrar har jag haft.

Tryck gärna på bilderna, så kan de bläddras i större format 🙂

Gott nytt år allihopa!

Kommentera

