Mer än ett luftslott

Tycker att många trådar börjar hitta dit de ska.

Här är Hantverksveckans nya uppdatering.

Och överkalixbor som läser detta, ja andra med, kontakta mig om ni på något sätt vill vara delaktiga i Hantverksveckan. Alltså göra något, delta i evenemang, hjälpa till. För det här är ett projekt som redan är någonting – ingen skrivbordsprodukt.

Ni som har intresse av att skapa – kolla in kurserna.

Har fixat med hemsidan, många saker är kvar från 2012 – en dag i slutet av juni när jag bara hade en dag på mig att göra hela hemsidan. Usch, en sak kan jag säga; inte är det stressigt nu vid jämförelse.

Jag minns den dagen jag for på datafirman, morsan blev svårt sjuk den dagen – vi vakade mer eller mindre – men hon repade sig den gången. Satt på akuten från eftermiddagen när jag jobbat klart i Luleå. En utav bilderna på hemsidans (länk ovan) bildspel är från svartbybron, när jag körde hem från Sunderbyns sjukhus vid midnatt. Kvalitéten på de gamla bilderna är väl inte den bästa, men den bilden får vara kvar; till minne av mamma och pappa. Herregud vad nöjda de hade varit med Hantverksveckan. De brann verkligen för sådant; de som kunde göra något med händerna stod högt i kurs.

Det är ju så kul, vi har ju anmälningar, en hel del redan innan vi ens annonserat. Allt är lättare, i år slipper man sälja in ett luftslott. För Hantverksveckan finns redan.

Men som sagt ni som har lust, ni får gärna komma med idéer och en hjälpande hand.

Kommentera

