Det här är ju ingen dagbok

Men nog händer det lite:

Nya spännande projekt. Det låter som mer än en klyscha. Håller just nu på planera två. Och så några till. Kom på ett nytt idag, det är ett sådant där ”Nå’n skulle ju kunna…” och så kom jag på att den där ”Nå’n” kan ju mycket väl vara jag.

Sedan har det ju varit mycket med den enda politiken jag direkt är engagerad i. Vi var några som försökte hindra avveckling av två kommunala demensboenden. Det gick inte.

Medan kommunen blir mindre, slösas det med personalkompetens, konstiga prioriteringar när det gäller resurser till omorganisationer, folk är besvikna, nya dementa går i långa korridorer och undrar var de är, gammelsossar börjar se nya vägar, nya politiska samarbetet frodas.

Men det finns också många som vädrar morgonluft – Det var ytterligare en jäkla sliten klyscha, men sann. Det är många nya samarbeten som verkligen satt fart på folk, det spirar lite optimismen runt stugknutarna. Flera unga familjer flyttar in.

Nätverk ute i länet börjar ge resultat.

Kul hobbies, går på både bikupebyggarkurs och nålbindning. Börjar med nya ideella grejor, och håller på att avsluta andra.

Sedan har jag haft så ont i ryggen att jag med nöd och näppe kommit ur sängen och fått på mig kläderna på mornarna. Ännu mindre kunnat ge fåren vatten. Men efter en dryg dag med utgångna Pronaxen är jag i det närmaste healad. En inflammation alltså, hoppas att det lättbotade håller i sig. Nu är det fredageftermiddag, och jag har tagit helg. Drick ni vin, själv tar jag tabletter istället den här dagen också. 😉

Och så har jag fått en kompis, det var på tiden:

Hade jag inte varit allergisk hade jag skaffat en Border collier direkt. Fast nu är jag ju bara gudmor till Ingegerds valp ;-) Jag hoppas den kan hjälpa mig, så jag slipper springa som vallhund i framtiden.

Hade jag inte varit allergisk hade jag skaffat en Border collie direkt. Fast nu är jag ju bara gudmor till Ingegerds valp 😉 Jag hoppas den kan hjälpa mig, så jag slipper springa som vallhund i framtiden. Jag har inte varit glad åt en hund sedan vi hade egen på 70-talet.

 

Kommentera

