Äta en kompis eller?

Jag sa till ”gåben” att en fårfarmare vi känner hade gjort en god gryta dillkött av tacka. Mmmm. Och så sa jag; tänk när vi ska äta upp Sally. Då sa gåben; Nääää, inte Sally!

Jo visst skulle det kännas konstigt, en som man känt i flera år. Fast inte vore det bättre om vi skickade henne med kadaverbilen, det vore att slösa på resurser.

Så, det blir nog så. Tids nog äter vi upp Sally.

3 reaktioner på ”Äta en kompis eller?

  1. Haha nu känner jag mig som en kannibal! Tricket är att slå ut flera samtidigt så du absolut inte vet vem du har på tallriken. Men jag känner igen resonemanget, skinnen har jag sparat de är tre enorma fluffiga saker som nog bara jag uppskattar.

    • ordvinden08 skriver:

      Jo, det kan ju vara en idé, att inte riktigt veta vem man äter. Gammeltackorna blir ju som…..personer mer än fårskallar, eller så inte. De roliga är att vi har mindre emot att äta de andra, för Sally är ju speciell 🙂

Kommentera

