Alltså…..

…jag gillar verkligen sociala medier, jag är social och jag gillar medier – ibland för mycket.

Men sådana här kvällar när hela befolkningen sitter och ser Melodifestivalen……jo, det blir en paus. Mediepaus.

Jag har just uppfunnit ett ord:

Mediepaus.

Kom ihåg var ni läste det först. Eller så har jag väl hört det någonstans.

Dessutom blir det lätt surrealistiskt, med sociala medier. Twitter är liksom en blandning mellan Melodifestivalen och den galne Putin ikväll. Hoppas festivalen vinner då.

Vad gör vi då kl 22 på lördagskväll när vi inte ser tv? (Det gör vi för övrigt aldrig en lördagskväll). Jag kokar hjortronsylt och ”gåben” dammsuger. Ja vad gör vi inte för att slippa se. 🙂

Kommentera

