Saknad

Jag drömde inatt att jag var till sönernas hus i Grelsbyn, det var inte det huset de äger utan ett bredvid som de bodde i. Men det var liksom deras.

Vi var ett helt gäng där, familjen och så. Kanske något kalas eller sådant på gång.

Då knackade det på dörren. Det var min döda syster Lena. Hon ville bara titta förbi. Hon stannade ute och stack bara in huvudet, hon hälsade att vi hade en blomma, en kruka ljung, i sommarstugan som vi kunde hämta.

Jag tänkte att jag måste ju krama henne innan hon gick, för att jag saknat henne så. Det gjorde jag, sonen Kalle kom också fram och kramade henne. De andra tittade bara på. Så gick hon nog.

Kommentera

