Den tid som flytt…..

DSC_0216

Tack pappa och alla andra som räddade Kalixälven från utbyggnad i början på 1970-talet. Spåren finns kvar.

Jag kommer ihåg när pappa var drygt 80 år, och började bli lite dement. Då kunde till och med han vara lite deppad ibland, han sa en gång: Vad har jag egentligen gjort för nytta?

Jag blev lite ställd, det var inte lik honom. Jag sa; Men du har barn och barnbarn, du har utökat kommunens befolkning. Du har skapat arbetstillfällen. Vippabacken. Du har räddat Kalixälven.

– Ja just det, det har jag ju, sa han.

Kommentera

