Lassgård

Råkade se en snutt av porträttet av Rolf Lassgård – att jag gillar karln. Han verkar ha en för mig bra musiksmak och samma ångest som mig.

– Det där manuset var himla bra, den rollen vill jag göra!

Och i nästa andetag:

– Hur ska jag klara av det.

Han hann också berätta lite om inspelningen av Jägarna 2 i Överkalix. Det är ju som kul att se den filmen, om jäkligt distraherande, ”se där står Anna-Lena på Hunters corner, och där sitter Håkan och Bo-Erik”.

Det påminner mig om när jag sabbade min mans skådespelarkarriär. De ringde från inspelningsteamet och frågade om vi kunde vara statister till barscenen. Typ en hel dag. Så jag sa nej, å mannens vägnar också. Jag jobbade och han jobbade. Sant. Och jag är verkligen ingen skådespelare, intresset är noll. Sant. Så det blev inte tal om att vara ledig för något sådant, haha. Gubben kom inte till Hollywood, han är kvar på Boheden.

Däremot såg jag när Lassgård agerade i slutscenen på Bohedsfärjan. Det var kallt som fan, men stackarn har i alla fall en hyfsad lön.

Jag ska se porträttet av Lassgård sen på SVTplay. För de få minuterna jag såg gav mig många idéer. Jag är ingen skådespelare, utan manus är min grej. Manus! 😊

image

Kommentera

