Vinter – update

Traktorn gick sönder igår, inte så passande under årets snöstorm. Och så väntar jag lastbil hit, bara det att traktorn blockerar infarten. Så det blir nog till att släpa saker till vägen om vi inte hinner få den lagad.

Men mest stressande är att de stora tackorna snart måste ha en ny bal, till det måste vi ha traktor. Och när de är hungriga är de hungriga…Nå det ordnar väl sig, om inte annat få vi leja in någon annan.

Förresten vill jag vinna en miljon. Om jag gjorde det skulle jag köpa en ny traktor den första dagen. Visst funkar vår Volvo från 1960-talet. Men nog gör det ont. När jag skottat mycket snö som den senaste veckan får man ont i kroppen. För att tippa skopan, får jag dra med båda händerna. Och ändå är det inte säkert att jag lyckas lossa skopan. De gånger jag lyckas skakar det om huvudet och nacken våldsamt, när man drar.

Nu är i alla fall alla tackors klövar verkade, vi tog de unga igår. Hade ryggont innan, efteråt blev det värre. Men nu har jag sovit på gossiga lammskinnet inatt, så det är mycket bättre. Lite träningsvärk dock, men den är alltid ett friskhetstecken = man har använt muskler som legat i dvala 😉

Kommentera

