Jäkligt blandat

Jag önskar ibland att jag kunde stänga in mig i en bubbla och bara skriva. Typ i en container, haha. Fast trösten är att jag är snabb när jag väl gör det. Nu talar jag om mitt egna kreativa skrivande. Beställningsjobb kommer in eftersom – hurra!

Naturligtvis vill jag inte vara instängd i en container – det är ju livet och människorna som ger inspirationen.

Liv som tränger på:

Traktor trasig i värsta snöstormen på åratal. Men se nu är den lagad av min händige man och kommunalrådsmannen Jonas. Stackars Jonas kom och körde förbi vår väg med den havererade traktorn igår – på lunchrast från jobbet på Komatsu – jo han lagar 50 år nyare maskiner till vardags. Tack vare honom gick det så fort att få in en reservsak, en järnstång som håller upp hela framaxeln – så den gick att köra in i fårhuset. Sture tyckte nog det var lite bra att jag byggt ett så fint hus, med lysrör i till och med, som traktorn ryms i. Reservdelar hade han fått tag i – och nu är traktorn fit for fight. Då jag såg hur den såg ut i söndags, helt havererad och allt hade fallit ihop, hade jag lust att sätt den på Bränngropen (gamla soptippen i Brännaberget). Men det orkade jag ju inte, tur det. Jonas var snäll kvällen innan också och kom med sin traktor och puttade in en bal till stora tackorna, så de slapp svälta.
image

Hemsidor på långa rader, inte minst om fåren är uppdaterade. Och tiden far iväg när man sätter sig med sådant. Till den grad att jag började undra om fåren alls var i liv, ger ju baggarna hö för hand.

Sen är det alla ideella saker. Politik, vill jag att de med bättre om tid engagerar sig mer i. Jag kör med lite landsbygdsutveckling – snart årsmöte i HS. Och Kulturföreningen. Telefonmöte ikväll med kulturmänniskor i Kalix/Överkalix/Stockholm om museum.

Hantverksveckan sköter SV – hoppas att det går bra med allt, det är himla skönt att överlämna. Även om det har varit fantastiskt roligt, och trevligt med alla kontakter och all uppskattning vi fått under de tre, fyra åren. Kulturföreningen ska diskutera om vad vi ska bidra med.

Ull, skinn och får – säljer lite eftersom om dagarna. Jo, till och med lammkött – folk hör av sig och vill stå på listan med försäljning av lammlådor till hösten – färdigstyckat.

Många trådar. Som alltid önskar jag att jag var lite mer nörd och gjorde en sak ordentligt. Eller åtminstone kunde slarva mer. Fast det hade väl varit tråkigt. Men det tar mycket tid att göra många saker bra, då får man vara snabb. Och jag blir bättre och bättre på att säga nej till det jag inte vill. Och säga ifrån när folk klagar över sådan jag gjort – utan att de själva gjort något 🙂

Kommentera

