Gårdens hemsida….

……är uppdaterad!

Plötsligt så händer det. Nej, vi har inga lamm än, bilden illustrerar pånyttfödelse.

IMG_4376

Hemsidan var, jag tänkte skriva ett par timmars arbete, så då var det väl 4-5 timmar. Och på tal om vad man gör. Är lite fascinerad över att folk tror att bloggen är en dagbok. Jag skulle vilja säga att den är ytterst lite just det. Men mest spännande idag – det här gjorde jag på lunchen, jag skrev ett inlägg på Facebook, för att jag glömt en grej jag skulle göra mellan det andra:

Skulle jobba vidare efter en delikat fettlunch. Det var något som jag skulle fixa snabbt. Men vad? Så hamnade jag här, men inga ledtrådar här heller. Nå då fortsätter jag med det större projektet.

Men först lite debriefing så jag kan lägga en del av livet bakom mig. När jag satt på mötet häromkvällen, till vilken nytta vet jag inte, dålig lönsamhet för mig – kollade jag i EN av många gamla anteckningsböcker, den jag fick med mig. Det är inte så konstigt man glömmer.

Anteckningsblocket handlar om: Vaxbönor, ärtskidor, fänkål, nedklottrade priser, banken, leverans till Nordansmak, Jordbruksverket, Fårfesten i Kil, måla, huset, familjepris (på vad?), utbildade undersköterskor, anställningsrätt, ex på samarbete soc.förvaltning – skola i Norrköping, kurs för ensamkommande, info om arbetsliv, cv, personligt brev, kurs i storytelling, ethos, patos, logos, kroppsspråk, röd tråd, kärnhistorien, ny kurs Filmpool Nord, filmscener, SV’s organisationsnummer, Hilda till flyget, pressmeddelende, Martingården med Ola B som guidar, handledare hantverk, julmarknad 2013, revisorerna, styrdokument, parboende, matprojekt, psykiatrisatsningen, nationella kulturpolitiska mål, mer julmarknad, mat med Hushållningssällskapet, meny, matgrupper, hemsidan, bloggen, priser skinn, resultat landsbygdsutveckling, flyg- och taxipriser, annons Land, söka projektmedel, Marsjärv, kalender, foldrar, påskkärringar, konferens ”En tillväxtfaktor”, bildvisning Brännagården, bildande av kulturförening, Rikti-Dokkas, samarbete med Korpilombolo, redaktörer Kuriren, Ingegerd, medlemsavgifter, Ronny – medlemskort, bilder, utställning, mer kalender, datumskylt, torghandel 30-31 maj, medlemsantal centerpartiet, garn, Hantverksveckan, IBAN-nummer, en adress till en karl i Undersåker (vem och varför?), slipvax, polering, ritning av halsband, Vippa, mössor, fota Bert, intervju gymmet Sterk, intervju fiske, 50-årsjubileum Vippa, telefonnummer till Leif (vilken Leif?), mail skoterklubben, utbildningsdag – mer fakta, mindre känslor, 95,7 miljoner socialnämnden.

Den andra 2/3 av blocket tomt. Jag river ut de kluddade sidorna och börjar på nytt – med färre ämnen. Tror jag. Nu är det slut på rasten, debriefing completed – jobbtid!

Och jag har många andra anteckningsböcker. Den här avhandlar inte ens fårhusritningar och bygge, Hantverksveckan, panncentralsbygget, hyresgäster och flottfärder, hemsidor…. Ja ni vet. Ville bara delge variationen, en rätt kul blandning. Och minnesanteckningar är lite mer av en dagbok än vad bloggen är 😉 Mobilbilder är en jättebra dagbok annars. Det är verkligen vardagsbilder.

 

 

Kommentera

