Feberdramaturgi

Vuxet folk får influensan vart femte år, läste jag bland nyheterna. Det stämmer nog, det var ett tag sedan. Jag fick snuva och feber för två dygn sedan. Jag hoppas ännu att det inte någon riktig influensa, men har haft feber i två dygn nu.

Första dagen, var himla matt, låg jag och kollade på SVT play. Jag missade ju exempelvis Kallas guldlopp på 10 km, så det har jag nu sett. Sen såg jag spinnfilmer på Youtube. Till slut orkade jag inte ens se på iPaden.

Har fått iväg lite mail, marknadsför mina grejor. Läste på Twitter idag att egen företagare inte kan vara barnlediga. Och knappt sjuka heller. Orka ta reda på om man ens får sjukpenning, det sparar jag till om jag blir långvarigt sjuk.

Så idag har jag legat och mailat lite. Men sjukdomen har fördelar, jag har gjort sådant jag annars inte hinner. Jag filar på lite om stilistik, genrer, klassisk dramaturgi – studerar med andra ord. Fortbildning kallas det. Annars är jag tämligen bildad inom skrivandet med flera år på universitet redan. Men nu nördar jag in mig lite 😉

Jag har tagit mig två nya febernedsättande nyss, så nu orkar jag ett tag till. Tycker jag ändå är bättre än igår, för då orkade jag varken läsa eller se på film på eftermiddagen. Och nu är det snart eftermiddag. Det blir långa dagar.

Och den stackars ”gåben” får kraftfodra fåren före och efter jobbet. Annars gör jag det alltid, åtminstone på morgonen.

Kommentera

