Lite ”baki”

Vid närmare eftertanke, klockan är över fyra och nu ids jag inget mer. Den här veckan har jag varit frisk. Ja i alla fall om man jämför med förra. Det har varit många möten plus teater igår. Där jag satt och somnade. Och det är inte mitt normala jag.

Jag tycker det är trist när jag inte orkar jobba i 190 km/h. Jag blir utled, likgiltig och trött.

Men nästa vecka ska väl formen efter influensan bli bättre. Det är mycket att göra som jag missat med den här jäkla skitfarten. Helgen ska tillbringas med att göra det sista inför lamningen, bygga lammboxar, hänga upp värmelampor och sådant. Ja och så blir det en grymt spännande premiär för filmen från Greklandsseglingen.

Veckan består sedan av en del skrivjobb. Och i slutet på veckan bär det av till Gällivare Marknad för mina ullprodukter. Där är ju också en del förberedelser innan. Det ska bli kul! På lördag åker jag direkt till ett kalas.

Det som är måttligt roligt i veckan – och tidsödande – är socialnämnden. Men det blir min sista, jag har begärt avgång. Jag har så mycket annat att göra, i veckan har jag exempelvis vaknat till lite i landsbygds- och företagardebatten. Känns som att jag gör mer nytta där.

Socialnämnden tänkte jag inte vara med i, med dumt nog lät jag mig övertalas. Och jag gillar ju vården, jag gillar gamla och handikappade. Så då valde jag att bara vara med i nämnden, inte AU. Men jag ser att jag inte har tid med det heller. Och nu har det blivit onödigt arbete – som jag inte tycker att jag har tid att engagera mig nog mycket i.

Och ärligt, jag har jobbat i vården i en del år. Allt var inte roligt, och då menar jag inte vårdtagarna utan tjafs runt omkring. Många personer, och många som gapar högt. Nej det där ska man ha tid och råd med.

Ja just råd, det är omöjligt att för folk att fatta hur svårt det är för företagare att engagera sig politiskt. Och nu har jag dessutom varit sjuk och förlorat både tid och pengar.

Fast det ska bli hemskt kul att slippa just den sociala biten. Fast jag har faktiskt en rolig vårdgrej på gång – på ett helt annat plan. Som sagt:

Jag vill göra saker istället för att sitta på möten 😉

Kommentera

