Lille häst

Så här kunde det se ut hos oss på 1960- talet. Hos Jakob på Boheden alltså. En vardagsbild av Sture. Han minns precis tillfället, Sven hade varit och hämtat ved och så fick Brunte lite mat. 

Själv minns jag bara att Inaberi i Grelsbyn hade häst när jag var liten. De drog upp fåror i Klara-potatislandet med den.  Vår egen häst, den sista, hamnade i Bjumisträsk, Kamlunge, hos någon av mormors systrar. Jag tror det var hos Tekla och Halvdan. Och jag minns att vi var dit och hälsade på, hästen också. Den hette Stjärna och hade en vit stjärna i pannan. Men jag kanske minns fel, jag ska fråga mina bröder.image

Kommentera

