Roligt dygn

Från fårhuset halv sex på morgonen till fårhuset vid midnatt. Där emellan kammade jag mig, drack kaffe på Vippabacken, var på kulturmöte med NLL och fårmöte med Hushållningssällskapet i Luleå. Känner mig lite bakis idag, men inte av kemikalier.

Det var det bästa mötet om kulturplanen hittills, det gav en del suveräna idéer. Jag tror vi kan göra Norrbotten ännu bättre. Överkalix också för den delen. Kulturen har här legat i dvala som seriös strategi i decennier – det kan bara bli bättre.

Och så träffade jag den där ‘nån’ – en som har samma tankar och ska sätta igång en grymt bra grej.

Och så råkade jag springa på reportaget jag och Gunnar gjorde, kul att se i tryck även om jag vet vad som står.

Ja nu ligger jag på soffan med mobilen och bloggar efter morgonturen till fåren. Blev inspirerad av fårkompisarna och Barbro i synnerhet – har spolat av foderbordet. Det gör hon varje dag.

Kul att träffa Cathrine från Skapande svenskan också. Av tusental kommer jag i vart fall ihåg de som jag träffat länge sen. Typ vad folk heter, vad de tycker och var jag träffat dem. På kvällens fårmöte träffade jag flera jag inte kommer ihåg vad de heter, till och med de som varit hit. Det snurrade fort förra året.

Nå nu blev det här som en dagbok. Så då tar jag lite mobilbilder från gårdagen också:

Kommentera

