Arbete, skit å gratisjobb

Jag jobbar cirka 16 timmar om dagen, varav 0,5 till 2 timmar är ideellt arbete i Hushållningssällskapet, Hembygdsgillet, Överkalix kulturförening och politiskt. Plus någon till förening ibland. Eget företagande är skrivuppdrag och lammproduktion.

Jag tycker det är roligt. Men jag blir less när andra tycker att jag jobbar för lite ideellt. Jag tycker att folk ska tänka lite innan.

Det är förresten svettigt idag. Varmt och soligt, en riktig vårdag. Morgontimmarna i fårhuset gjorde att jag nästan flöt bort i vinteroverallen – det var plus 10 i skuggan på morgon.

Jag borde ha en tunnare overall. Öppnar man dragkedjan när man håller på med halmen får man stickor i BHn. Det är inget skönt.

På morgon har jag fått mycket gjort. Hoppas hinna med parasitproverna imorgon, annars får jag vänta till nästa vecka. Man måste skicka dem i börja på veckan. På måndag är det fullmäktige, men jag kan hinna innan. Bra om jag sen kommer ihåg att posta brevet, så jag inte tar med fårskit på fullmäktige. Fullmäktige = ingen lön de timmarna. Får sälja utav helsike resten av veckan. När fakturor kommer in ska jag köpa en tunnare overall. Snart är det sommar!

I söndag fick några av fåren ny bal - ute i snön. Usch vilken lera det varit överallt.

I söndags fick några av fåren ny bal – ute i snön. Usch vilken lera det varit överallt.

 

Kommentera

