Regn och mer tid

Jag ska börja med det roliga skrivjobbet idag. Det är himla intressant, och inspirerande att skriva mer omfattande. Mellan varven hinner jag med annat också, eftersom det inte ska vara klart förrän på flera månader. Fast jäklar, det här går att göra hur bra som helst. Och det är ju roligt, men bara det att begränsa sig blir ett styvt jobb .

Det skulle också vara bra med några fler korta saker, vanliga reportage också, några är inbokade, men fler behövs. Jag måste ju ha pengar till stängsel och sådant.

På sätt och vis är det bra med två olika grenar till försörjning, skrivandet har i alla fall inga stora omkringkostnader. Inte en endaste mineralhink, faktiskt 😉

Egentligen är det bara studielånet, och någon penna som kostar så länge dator, kamera och mobil fungerar. Och studielånet är inte så mycket faktiskt, det är verkligen värt sitt pris. Jag är har läst Skapande svenska, Litteraturvetenskap och Psykologi förutom Journalistlinjen på Kalix folkhögskola. Jag skulle inte vilja vara utan de utbildningarna, det ger en bra kvalitet i mitt skrivande. Även om det sällan märks här på bloggen, här är det mest bråttom, bråttom.

Ju mer man vet, ju mer vet man hur mycket man inte vet.

Ju mer man vet, ju mer vet man hur mycket man inte vet.

Kommentera

