Listan

Jag målade dörrarna igår när jag slutat skriva. Så en punkt är avbetad – det är egentligen åt helsike för sent att måla med oljefärg. Jag brukar vara noga med sånt, men nu är det gjort.

Då jag var klar kom jag ihåg tjärdalen, på kvällen var jag och Sture och siktade och skottade ut kol. Jag och brorsan fick ju spola den utav helsike i tisdags eftersom den fortfarande brann under jordlagret.

Sen igår kväll inbillade jag mig att jag höll på att få influensa eller något, det kändes som jag höll på att bli riktigt sjuk. Polarna på Vippa skämdes för att jag inte orkade sitta upprätt i soffan, hehe.

Men nu är jag pigg, det är ju morgon. Jag var nog trött. Det kanske blir så när man håller på som förra veckan. Det fanns ingen chans att vara trött då.

Jag håller nog helt enkelt på att bli för gammal för de där 15-17 timmars arbetsdagarna, alla dagar förra veckan. Ja och många gånger under sommaren också. Det är tröttsamt att jobba ute hela dagarna. Jag minns till exempel att man blev jäkligt trött av skogsplanteringen. Och då var jag 18 år.

Det är inte bara fysiskt tungt, och ute, man blir trött av att vara på hela tiden, när det kommer många människor – både kända och okända. Och så är det lite tungt att sitta på många stolar – det gjorde jag framför allt några timmar i förra veckan. Men om det ska jag kanske berätta senare.

På tal om det fysiska sabbade jag nog mitt knä lite där i tjärdalen, där jag satt ihopvikt. Och sedan när jag bar den tunga torven i skogen. Så nu ska jag stiga upp och röra på mig, medan jag skriver också. Efter min korsbands- och meniskskada har jag fått artros. Och med artros är ju så, det finns en grej som gör att det värker mer än när man bär tungt – det är när man sitter still och ihopvikt.

Nä nu har jag förhalat jobbet nog, latmasken tog mig en stund.

image

När Stefan började riva tjärdalen i tisdags. Vi skojade bara när vi sa att vi släckt den i fredags.

 

Kommentera

