Sista sommardagen….

…… var stressig, två lamm utanför staketet, tackorna oroliga – det är inte bra att ha dem i anslutning till lammhagen. Och så ett batteri i hagen på Hultet som är slut. Stora baggarnas hage var lite nedfallen. Så det blev en del att stressa med innan jag åkte iväg, var på resande fot på dagen.

Jag kom hem på eftermiddagen, stekhett, det var sedan hagar att fixa och lamm att flytta. Åkte iväg in till byn och köpte en massa sockerpaket, sedan skattade jag honung och invintrade bina under den tidiga kvällen. Nu är det gjort och med facit så är det höst idag, så det var precis rätt kväll att göra det. Honungskörden i år är minimal, det blir bara till husbehov. Så nästa sommar kan nog bara bli bättre. Jag kommer att sakna mina bin, som de kämpat för att dra in i alla fall lite här när det varit sommartemperatur i ett par veckor.

Gårdagen avslutades med ett välbehövligt och förmodligen sista bad i sjön. Sen skulle jag bara duscha, och såg att badrummet behövde städas. Det är mycket som behöver städas efter somrarna hos Jakob….. Men efteråt lade jag in två fina små trasmattor i badrummet – så lite styling blev det, det är roligt att städa när det märks. Och vilken tur att jag tvättat omkring 40 trasmattor på drygt en vecka. Har dock ej kommit till botten i mattförrådet.
image

 

Kommentera

