Sommarvärme

Det är fina dagar, och en del slit med invintring. Men fåren har det gott, jag har börjat köra ut foder. Och ikväll fick vi balat på våra ängar. Klart 00.30, check. Jag åkte med ett par varv, vilken maskin alltså, som kontrollrummet för rymdraketer. Herregud, vår Volvo BM från -66 har fyra järnspakar och jag lyckas blanda ihop dem.

Fast Gåben säger att den visst har fem – men att jag inte ska röra den femte. Minns inte vad det var och varför jag inte ska röra den. Förresten är jag ganska teknisk. Den där spaken man sänker ner redskapen med hoppar upp medan man kör, så jag lade släggan på den när jag körde strängläggaren häromdagen. Jag säger bara, erfarenhet.

Jag var med en PV till Finland för att handla på Alko en gång för flera decennier sedan. Och 4:an hoppade ur i guppen, då hängde jag spritkassen runt växelspaken.
image

image

Kommentera

