Måndagsmorgon

Jag skriver kort. Och jag skriver långt. Jag bygger om fårhuset, flyttar får – förhoppningsvis in dit snart. Jag rödfärgar. Och drar ris – gör jag inte – det hade jag behövt i veckan men tyvärr. Jag hade också velat vara med hemslöjdskonsulenterna och vår grupp på möte i Jokkmokk idag, men tyvärr.

Fårhuset ska jag modifiera, lite av den gamla inredningen ska in i nya fårhuset. Sedan ska jag göra ett foderbord på mitten, så man kan lätt mata inomhus om det behövs.

Jag har också skruvat upp hyllor och plockat iordning inne i varmrummet. Med två vintrar med nya fårhuset har jag upptäckt att saker blir dammiga av att ligga framme där inne i det stora.
image

Kommentera

