Höst

Det vill säga, jag ser mig omkring, och alla sommargäster har försvunnit. Tjeckerna åkte i söndags. De flesta andra åkte innan. Och som alla andra år säger jag: Nästa år, då ska jag ha mer tid med alla 😉

Det var en fårdag igår, jag gjorde himla fint i fårhuset – möblerade om så alla tacklammen får bättre plats. Sedan hade jag tur, när jag gjorde stora hagen åt gammeltackorna på ängen, körde en bybo förbi, och jag blev bjuden på lunch. Det var toppen att få sig en pratstund och en paus till maten.

Det kanske vore något för folket att ta till sig, bjud en bonde på mat. Även om de producerar mat själva, kan det mycket väl hända att de inte tar sig tid att äta. Vi bjöd balrullaren Johan på middag förra lördagen, skönt med folk som uppskattar mat och inte tycker det är konstigt att äta sent på kvällen. Och så orkade han ju fortsätta och jobba till halv ett på natten. I verkligheten tog det så länge så vi har planer på att köpa en bättre strängläggare till nästa år, så han kan köra de där balarna fortare, så slipper vi slösa med andras tid.
image

Kommentera

