Kurs i sociala medier?

Ni som vill lära er grunden i sociala medier; blogg, Facebook, Twitter eller Instagram – anmäl er till kurs hos SV i Överkalix. Jag ska leda den kursen, och hoppas på många deltagare. Sociala medier är toppen, inte minst för äldre som kanske inte har möjlighet att delta lika mycket som förr i sociala sammanhang – kaffebordet på jobbet etc.

Det gäller även ensamjobbare, eller de som jobbar riktigt mycket – och alla andra förstås.

Själv skulle jag vilja gå alla kurserna. Tänk ”motorsågskörkort” – då behöver man inte vara orolig över att ”gåben” blir less och flyttar till Poxkroken.
12027614_1165685730112915_8393052761830367220_n

Dessvärre tycker jag det är roligt att lära sig allt, men det går ju inte tidsmässigt. Jag skulle nog vilja gå dessa kurser i första hand: alla yogakurserna, valla skidor, silverlera, tillverka mjärde (allihopa är ovärderlig kunskap. Vissa kan jag redan; träslöjd, franska, allmogemålning, biodling. Å andra sidan är det saker som man kan lära sig nytt i under flera decennier.

 

Kommentera

