Mycket är ogjort….

……här i kommunen. Jag har ägnat mig åt potatisupptagning en dag i helgen. Det är nästan bara till husbehov vi odlar nu för tiden, ett par stamkunder räcker det till och så donerar vi till släkt.

Vad jag önskar är att någon yngre människa satsar på potatisodling. Det är hur lätt som helst att sälja god potatis. Jag har så lust att satsa men det är inte fysiskt eller praktiskt möjligt – hur synd jag än tycker om folk som måste äta köpespotatis.

Hör ni folk, Överkalix siste och enda potatisodlare är 70 år. Det är bara att sätta igång.

Min gourmet till son hjälpte till med potatisen, det är mest handarbete även om vi använder en enkel upptagare och traktor.

image

Kommentera

