Jordbruk, skog och kultur.

Det är roligt att ha många olika saker att jobba med, om jag bara orkar med mig själv, hehe. Mitt stora skrivprojekt är väldigt kul, var på research och intervju i måndags långt ute i den fina skogen. På hemväg ringde Norrbottensgården, så då omgrupperade vi i fårhuset till efter midnatt. De som ska slaktas märkte vi med återtagsmärken igårkväll, det är lite ledsamt både att skicka iväg dem och arbeta till natten. Men skönt att bli av med  några, de är 72 djur i fårhuset – och de äter mycket – dyrt.

Inte nog med att det är fullt upp så hittar jag på andra saker, som med Håkan, vi har lite abstinens efter ”gölin-projekt”. Ikväll har Kulturföreningen möte med Besökslandet. Det blir nog att göra dagordningen på plats. Nu ska jag se om jag hinner packa en säck ull och garn som ska säljas, så jag kan lämna in den på bussgods i eftermiddag. Jag borde också hinna skicka iväg ull till spinneriet i Finland, nu är garnet slut dessutom. Så ut och packa nu innan slaktbilen kommer.

Mina bilder från veckan, så här långt andas frid. Inga actionbilder alltså, inte ens på grävmaskinen som var här igår och tog bort stubbar och stenar från fårhagen. Fint gjorde han, Perssons pojken.

Kommentera

