Appen dog, annat lever

Den gamla wordpress-appen i iPaden är död sedan länge, så medan jag lunchade med mig själv kom jag mig för att slänga den. Jag har laddat hem en ny, som jag nu testar.

Jag var på författarafton på biblo igår, Lars Pettersson, som bland annat skrivit Kautokeino en blodig kniv. Intressant att höra hur samhället är där uppe, blev lite sugen på att besöka den delen av nordnorge.

Själv skriver jag och skriver, på morgon gick det som smort, när man nästan börjar grina av att läsa igenom egna texter är det bra. Eller?

Jag har även hunnit med att bokföra lite, mest slaktadministration. Jag var också så glad över att jag fått in pengar på fårkontot, det visade sig att det var stödet för vallodlingen som kommit. Så inte var det fina slaktresultat som gjorde det. Fast slakten gick ju ihop, men man ska nog passa sig för att räkna in arbetet 😉

Nu väntar jag på veterinären, så där åker någon tusenlapp till. Det är Maedivisna-proverna som ska tas. Det kostar att vara seriös.

Kommentera

