Människor kan vara kul

Det är mycket ensamjobb, och tur är ju det att jag är ensam. Helst ska närmaste människa vara 200 meter bort när jag skriver, hehe.

Allvarligt vill jag koncentrera mig, det går dåligt om något stör. Det är för att jag har en så förfinad hjärna, alldeles för lätt att ta in allt möjligt…eh…

Eller ska man säga så, ibland låter man någon störa. Jag tittar då och då på sociala medier, det är roligt, det blir lite som istället för arbetskamrater. Det har ju varit måttligt roliga nyheter idag, i och med att vi verkar ha fått en egen Breivik i riket.

Twitter är nyheter för mig, Instagram bara gullgull, vilket kan vara kul det också.

Och så har vi Facebook, kunde inte låta bli att hoppa in med expertutlåtande om Norrbottens dialekter, och överkalixmålet i synnerhet. Jättekul, jag var nästan på väg att skriva en kommentar om att de inte ska diskutera så där roliga saker medan jag arbetar – alla är ju inte pensionärer. 😉 Men det där var riktigt kul, värt att kasta fem minuter på, jag ställer mig ju inte ens för att spotta ut snus nu för tiden. För jag stoppar inte in någon snus.

Men så kommer då sådana där energislukare som flimrar förbi, och man förbannar att man alls öppnade appen. Som håller på att skriva kryptiska saker, sådant där som man börjar fundera; har någon dött? Är folk korkade på riktigt som håller på så, jo jag vet att de vill stå i centrum och vara intressanta. Men sanningen är att det bara suger.

Jag vill ha trevligt på sociala medier, nätverka, kommunicera och diskutera riktiga saker. Eller svamla. Inte bli energisugen av.

Kommentera

