Mycket intressant

Jag försöker skriva klart mitt stora projekt, sköta om fåren och lära mig ett nytt hantverk samtidigt. Jag ska berätta sedan hur det gick. Sedan är vi några stycken som ska dra igång ett ideellt engagemang med flyktingar.

Vi var också på ett uppdrag, eller ska man kalla de arbete igår och bärgade Bengts flotte som slitis sig i vinden. Men det är ju sådant man bara gör, är någon inlagd på sjukhus och behöver hjälp och hjälper man ju. Nästa gång kan man behöva hjälp själv.

På tal om kvinnors engagemang, min förra ”klasskompis” Lina Norberg Juuso är i ropet efter en krönika om mammor som har häckarna fulla. Hon var visst på TV4 på morgon, ska kolla sen. Och det är såklart stor skillnad mellan det jag och min ledbrutna kropp håller på med och hon; Jag har inga barn. Eller bara vuxna, de som inte bor i närheten kan jag missa att ens prata med på flera veckor. Hemskt men sant. Förlåt Kalle, jag har tänkte ringa dig hela helgen.

Nä nu jobbar jag vidare.

Kommentera

