Nära deadline

Jag brukar säga att november är min favoritmånad, och visst, på ett sätt är det lite lugnare. Fast jag har otroligt mycket jobb, möten, jobb, möten. Det är bra. Fast det grämer mig att jag inte hinner på en föreläsning och ett vernissage i helgen. Åh, jag gillar så Britta Marakatt Labba.

Jag försöker att inte stressa upp mig i onödan, men har som alltid dåligt med tid för svammel. Hoppas att jag alltid kommer att ha dåligt med tid för det. Vad är det med, speciellt lite äldre kvinnor, som letar fel i satans allt? Men det  måste de få göra, men låt mig slippa höra det.

Nej, nu ska jag fokusera på de positiva 99 procenten av kommunen. Denna vecka har kvinnor i 85-90 årsåldern vunnit positiva priset. Det verkar ha greppat det här med livet, det finns annat att göra än att klaga.

Det har blivit mycket gjort i veckan, men jag skulle ha hunnit skriva mer. Baggarna sattes in i betäckningsgrupperna häromkvällen, så nu väntar vi lamm på fem månader. Det blir kul. Var till Annsofie och avmaskade mina före detta tackor också. Gud vad bra de fåren har det, mina är inte så där ompysslade.

Veckans höjdare var mötet om Hantverksveckan på Vippa, jag håller med länshemslöjdskonsulenten, uppslutningen var toppen. Nå nu ska jag jobba hela helgen. Det är roligt jobb, men grannlaga.

wpid-dsc_0478.jpg

2 reaktioner på ”Nära deadline

  1. Svammel suger, är väldigt försiktig med att hamna i negativa energier nu för tiden. mannen menar att jag blivit folkskygg sedan jag sålde caféet medan jag tycker jag prioriterar mig själv bättre. Gallrar hårt i vad jag måste och bör göra, att dränera sig själv på fel saker är väldigt oansvarigt 🙂

    • ordvinden08 skriver:

      Just så, det får bli vårt mantra, ss – svammel suger. Fast egentligen ska man inte ens tänka på det, då suger det. Så fff – fina finullsfår. Och så ta vara på de positiva, och så ta vara på de som vill något gott 🙂

Kommentera

