AB bokstäver och ull

Det är kul att vara hemma, och till Paris ska jag definitivt återvända.

Det bästa med hemkomsten, är nog snön som äntligen kommit. Fåren har också blivit rena av blötsnön tidigare, det gillas för smutsiga får tycker jag inte om.

Dagarna flyger iväg, tror fortfarande att jag ska hinna fixa målning av övervåning i uthyreshuset innan julens gäster kommer.

Jag och Ingegerd håller på att färdigställa och läsa korrektur på boken, vi har suttit till kl 23 två kvällar på raken. Det är andra skrivgrejor att strukturera. Sedan är det lite julförsäljning att förbereda, och folk ringer och vill köpa skinn och överkalixluvor – vilket är bra. Jag försöker klämma in lite vävning och egenspunnet, men det blir nog mer än fråga för nästa års julmarknader. Svartbyns julmarknad står först på tur, den är på söndag i byastugan.

Vi hade möte med Kulturföreningen igår som jag klämde in mellan dag- och kvällsjobbet, det handlade mest om förberedelser inför nästa års Hantverksvecka. Jag passade på att spinna några minuter medan jag talade med Håkan som kom först. Han höll för övrigt med om att jag börjar likna Rulles Malin mer och mer. Med spinnrock och allt. Det är ju en ära.

dsc_0378.jpg dsc_0385.jpg

 

 

Kommentera

