Rättat upp mig

Jag har försökt att göra mycket av veckans slit innan idag, för nu har jag varit till kiropraktorn och försöker vila så där lagom. Inget slit sa han, så efter jag burit några säckar från Granngården vilar jag. Jag bär inga möbler och jag skurar inte inför turisternas ankomst imorgon, jag bokför inte ens i bokföringsberget. Det är mycket som släpar efter, inte minst julbak, städning, granhuggning och sådant. Men det blir nog bra – en annan dag.

Kiropraktor Sandberg då, jo han är ambitiös. Vi borde anställa honom som släktrenoverare, alla har ont i rygg, höfter och knän. Men ingen har ens tid att fundera på det, då hade det varit bra att ha en på plats som bryter ner oss en efter en, masserar och bryter till oss med jämna mellanrum.

Jag sa att jag haft ont i ryggen sedan jag var barn, men att symtomen flyttar på sig. Vart tionde år har jag varit till någon slags läkare eller sjukgymnast. Överlag har de tyckt att jag är sned.

På sistone har jag tyckt att jag är sned när jag ser mig i spegeln, till och med. Kiropraktorn sa samma, jag är sned. Hela bäckenet är snett  och då allt annat. En låsning i bröstryggen och en nacke som inte gick att vrida så långt (fast jag tyckte det räckte, är väl inte van med mer). Höften har värkt som f-n, och har även triggat mitt dåliga knä när jag gått fel. När jag var i Paris kunde jag knappt gå, var tvungen att hänga på Sture när kryckorna var hemma i lagårn.

Nå kiropraktorn undersökte, masserade ett par himla ömma punkter vid höfterna (som slutade värka!), fixade låsningen i bröstryggen och förvandlade nacken – nu fattar jag varför det varit så jobbigt att backa bilen de senaste åren. Han vred också höften i läge.

Det känns skillnad, jag går på ett annat sätt och första gången jag klev ur bilen var det bara ”wow”. Men träningsvärk får man nog, musklerna ska ju ställa om sig i ett helt annat läge.

Hoppas att mitt rakryggade liv håller i sig. Jag måste ju göra annat än att ligga i soffan och blogga 😉

En reaktion på ”Rättat upp mig

  1. Malin K skriver:

    Går hos en fd lärling till Sandberg här i Piteå som också kan sin sak. Hur hon gör det förstår jag inte…och jag tycker det är väldigt konstigt vissa saker…men jag har lärt mig att inte fundera så mycket på det eftersom det fungerar väldigt bra. Det var dessutom kinesiolog/kiropraktor som hittade mitt problem som vården missat i flera år….glutenintolerans.

Kommentera

