Gott nytt år!

Det har äntligen blivit en sådan där skön ledig dag denna julhelg. Vi har promenerat, letat borttappade grejor och samlat lite stolpar som inte frusit fast. Jag har sedan byggt om eller rättare sagt, höjt foderbordet i fårhuset. Jag hade också en trevlig pratstund i mobilen med grannen. Och så har jag eldat bastun. Ska sen se Tour de Ski, första skidtävlingen jag ser för säsongen och vi ska äta rester.

Men nu först ska jag ge alla tacklammen namn, de som vi sparat. Funderar på strategin att ge dem namn som börjar på samma bokstav som mamman. Det blir nog logiskt och bra, att snabbare fatta vems lamm det är.

En pigg och lugn nyårsdag, jag är så nöjd, jag vallade till och med skidorna igår. Då är det bara att vänta på att isvädret ska ge med sig.

Kommentera

