Konkret flyt

Jag jobbar på, med roliga saker som vanligt.

Tittartipset denna vecka; gammalt avsnitt av Sommarpratarna med Mattias Klum, Maud Olofsson med flera och det var fantastiskt bra. Rekommenderas. Bland mycket intressant, inte minst Mauds och Kristina Sandbergs kvinnoperspektiv, så talade de om vilodagen. Precis det jag tänkt på de senaste åren. Ska börja med det…..snart. Men, enligt judendomen och kloke pastorn Tomas Sjödin för man göra saker fast man vilar: Det som utvecklar en och det som inspirerar en (tror jag det var). Kolla avsnittet här.

I veckan har jag jobbat med efterbokengrejor – plus före-nästa-bok-grejor. Mest, samt sålt lite lammskinn.

Jag kommer också att få ett delvis nytt liv vid datorn, jag har kollat synen och äntligen beställt terminalglasögon – äntligen haft råd med terminalglas heter det. Jippi, nu slipper jag sitta utan glasögon med näsan i skärmen.

Optikern:

– Det finns glas som man ser både på nära håll och datorn.

Jag:

–  Det låter bra. Anteckningar ska ju läsas medan jag skriver.

Optikern:

– Och så finns det glas som man ser på nära håll och datorn, och som man även kan titta upp och på håll med.

Jag, direkt:

– Nej! Det behövs inte! (ännu dyrare, nä jag ser väggen bakom datorn så bra!

Datorn och väggen. Det skulle väl inte ska med en större skärm heller, jag sitter mycket med många dokument öppna.

Datorn och väggen. Det skulle väl inte skada med en större skärm heller, jag sitter många gånger med flera dokument öppna.

 

Kommentera

