Bildning

Det finns många som inte tror att utbildning har någon nämnvärd betydelse. Ofta de som inte har någon utbildning, de tror att sunt förnuft kan hjälpa till precis allt.

Om jag nu ska recensera mig själv, så tycker jag att jag har ganska stort förnuft. Ibland kan förnuftet hamna i lite i skymundan för plötsliga ingivelser, mindre vansinnesutbrott eller skämt som jag inte ens själv vet om de är på allvar.

Etablerade medier går på knäna; fotografer, redigerare, journalister med utbildning blir färre och färre. Och det märks.

Kunskaper borde nog värderas upp på många håll. Det tänkte jag på i helgen när jag städade bland mina böcker. Även om jag haft sunt förnuft till 100 % (det är bara de riktigt galna som tror de har det) så har lite grann fastnat av det jag läst. Och då blev jag nog lite klokare med mer på fötterna 😀

Kommentera

