Vintern är för kort

Det var länge sedan jag skrev, så jag har lite dåligt samvete för er som läser kontinuerligt. Det är lugnt på vintern på många fronter, men då mest när det gäller fårfarmen. Fast ändå inte, har beställt en del saker till skinnsömnaden. Ska bli kul – vill på sätt och vis ha en till vinter, den här verkar bli för kort. Men måstejobben med fåren är som minst den här tiden – innan verkning av klövar, klippning, kraftfoder och lamning. Vårt eget foder räcker än. Det är så otroligt roligt att ge det åt fåren, det luktar grönt, sommar och luktgräs.

Vi har kommit en liten bit på vägen när det gäller projekteringen av nästa bok. Ja det var optimistiskt sagt kanske, men det går framåt. Ringde just ett samtal med presumtiv medverkande som gjorde mig glad.

Boken om Ängeså sameby uppskattas av de som läser, verkligen, och jag vet att den är bra. Och folk överlag vet ju inte hur mycket mer man kunnat ha med om tid funnits.

Kvällar och helger går till renovering av hallen där min vävstol ska stå. Jäklars fint blir det. Jag har hittat så mycket saker, inte minst pappas gamla foton och dylikt, så det har tagit extra länge. Och så har jag spammat Facebook och Instagram med gammelbilder.

Fixar också en del med det ideella, och blir på dåligt humör när det drar ut på tiden och svälten nafsar i hälarna. Men, men, en hel är lagt ut på Hantverksveckans sida och mer blir det. Anmäl er till Jean-Åke på SV om ni vill vara säker på en plats. Själv skulle jag vilja gå alla kurserna, men det kan jag inte. Funderar i alla fall på Britta Marakatt Labbas kurs Berättande broderi – inte minst för att hon är en så otroligt behaglig och trevlig person.

Och ni alla som vill hjälpa till med Hantverksveckan och Kulturföreningen – hojta till, det är kul.

Vi har också ett gäng med tyskar som bor i vårt uthyrningshus. De har så här fint väder, som ni kan se nedan. Och här sitter jag inne, och är bara lite avis.

wp-1454498828871.jpg

Kommentera

